Kundresor

Kundresor

Kundresan som verktyg i kommunikationsarbetet

– Vi har i dag samma förväntningar på hur vi ska bli bemötta oavsett om vi vänder oss till Skatteverket eller köper skor på nätet, säger Petronella Barvaeus, tillväxtstrateg på Maniola Studios. Här listar hon fyra till synes enkla detaljer som hon menar att många missar när de jobbar med kundresor.

Ladda ner din checklista för kundresor

  • Det är utmanande att se sin verksamhet från kundens perspektiv. Ta hjälpa av nätverk och partners för att se er organisation utifrån.
  • Få med dig kollegorna. Det är lätt att känna sig ensam när man som kommunikatör ska försöka förklara att alla måste ändra sitt sätt att jobba, bara för att du vill vässa er kommunikationsstrategi. Det finns redskap och övningar som hjälper dig att skapa konstruktiva dialoger – använd dem.

 

Det här är en låst artikel. Logga in för att fortsätta läsa. Inte medlem än? Bli det du också!

 

Artikeln innehåller också:

  • En nedladdningsbar checklista för kundresor
  • Petronellas tips på vägen

 

loader
Laddar